Використавши у статистичному пакеті Statgraphics Plus V5.1 International Professional процедуру з послідовним зменшенням групи змінних для побудови регресійної моделі залежності успішності навчання студентів від показників, були отримані статистично якісні моделі з показників, які також мають значення. Отже, всі показників значущі, але впливають на успішність по-різному. Так, на факультетах ОіА та ФФ моделі залежності успішності навчання студентів від показників мають однаковий їхній перелік, але β-коефіцієнти в регресійних моделях при кожному показників різні (див. табл. 1.22), а отже, і різна сила впливу показників на успішність.
На факультеті ЕП визначився як невпливовий показник С – бали сертифікатів з математики.
На факультеті ЕІ невпливовим виявився показник В – бали сертифікатів з української мови і літератури. Це може бути пояснено тим, що на даному факультеті в основному готують бакалаврів та магістрів за технічними напрямами та спеціальностями.
На факультеті МЕВ з моделі видалено як невпливовий показник D – коефіцієнт інтелектуального розвитку (IQ).
На факультеті МіМ успішність навчання студентів згідно з моделлю не пов’язана з балами сертифікатів з математики – С – та з коефіцієнтом інтелектуального розвитку (IQ) – D.
Для аналізу структури студентів на різних факультетах та в цілому по університету була проведена кластеризація студентів. Протягом останніх десятиліть у кластерному аналізі були досягнуті істотні успіхи, і деякі сучасні різновиди аналізу зараз заслуговують на довіру щодо об’єктивності класифікації [28]. Однією з таких надійних процедур вважається метод Уорда. На рис. 1.38 – 1.44 наведено результати обчислень процедури Уорда статистичного пакета Statgraphics Plus V5.1 International Professional у вигляді дендро- грам, які демонструють кластеризацію студентів за критерієм їх успішності навчання в університеті, рівня IQ, балів сертифікатів з української мови і літератури, математики та середніх балів атестатів про повну загальну середню освіту з упорядкуванням за збільшенням балів.