Вступ

Сила людини не в знаннях,

а у здатності їх результативно

використовувати і синтезувати нові

При переході до нового типу суспільства, що базується на економіці знань, виникають нові вимоги до особистості, які обумовлені специфікою колективного створення новітніх знань. Така технологія формування нового інтелектуального продукту, на погляд автора, визначає суспільний характер останнього й вимагає суттєвого підвищення якості як середньої, так і вищої освіти, її переорієнтації на кінцевий результат. Потенційні можливості в Україні для цього є, але потрібно, щоб це завдання адекватно сприймалося як суспільством у цілому, так і законодавчою та виконавчою владою. Досягнути цього не просто, але інакше Україна не зможе підняти рівень своєї конкурентоспроможності.

Для цього потрібно формувати в молоді засобами масової інформації та мистецтва відчуття суспільної значущості інноваційних здобутків, а також уявлення про те, що престижно бути Вчителем з великзої літери, вченим, дослідником і впроваджувати наукові досягнення у життя. Кумирами молодих людей мають стати авторитетні вчителі та видатні вчені, які б сприяли тому, щоб найбільш здібні займалися науковою діяльністю і піднімали б її здобутки на необхідний рівень. Молоді і досвідчені педагоги та вчені мають відчути свою необхідність державі, адже тільки тоді вони зможуть забезпечити її конкурентоспроможність.

Однак підняти авторитет наукової та педагогічної діяльності неможливо в умовах, коли існують певні недоліки нашої середньої та вищої школи.

Наразі у школах працюють вчителі з «минулим досвідом», який не відповідає новому часу, що є очевидним як для учнів, так і для їхніх батьків, які розуміють зі свого досвіду, що їх дітям потрібні зовсім інші знання.

Так, сьогодні існує фрагментарність шкільних знань, оскільки вони розбиті на предмети, що не дає можливості відтворити картину світу в цілому.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>