1.6. Аналіз кількісних показників здатності особистості до навчання

Використання при кластеризації студентів значення рівня IQ у повній мірі виправдане, оскільки варіабельність його середнього значення для різних кластерів сумірна з іншими чинниками.

У цілому при визначенні впливу рівня IQ на успішність навчання в уні­верситеті автором зроблено висновок, що цей вплив не є визначальним (див. рис. 1.37), що свідчить про те, що оцінка рівня IQ за тестами Амтхауера не дає можливості повною мірою оцінити здатність абітурієнтів до навчання у всіх його вимірах, тому потрібно продовжити роботу з розробки таких тестів.

У журналі «Вісник ТІМО» [37] подана розробка тесту загальної навчаль­ної компетентності (ТЗНК), який передбачає більш комплексне оцінювання навчальної компетентності особистості, ніж тести Амтхауера. Автор пропонує його випробувати на репрезентативній вибірці, і якщо результати будуть кра­щі за ті, що отримані за тестами Амтхауера, то можна продовжувати роботу в даному напрямку для того, щоб їх можна було ввести для використання при складанні вступних іспитів до ВНЗ. Подібні тести дадуть змогу урівняти мож­ливості вступу на бюджетну форму навчання абітурієнтів із сільських шкіл з абітурієнтами, що закінчили спеціалізовані школи, оскільки вони вимірюють не рівень набутих знань з тієї чи іншої дисципліни, а сформованість в учнів життєвих компетентностей та їхню здатність до навчання, самонавчання та самовизначення.

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>