2.5. Мотивація студентів та професорсько-викладацького складу до спільної роботи з формування компетентного фахівця

Тому тільки соціологічні дослідження, проведені в масштабах суспільства в цілому та окремого вищого навчального закладу, зокрема дозволяють встано­вити як самі мотиви, так і структуру системи цінностей, виражену за допомогою присвоєння пріоритету кожній з одиниць цінностей. Як ілюстрації можна навес­ти описані в роботі [2] узагальнення за дослідженнями молодіжного середовища Канади, де цінності були об’єднані у чотири групи, а одиниці цінностей в кожній із груп перелічені у порядку зниження пріоритету – від а) до в):

1. Цінності, пов’язані з професійною діяльністю:

а) матеріальний інтерес;

б)  потреба у творчості;

в)  задоволення працею.

2. Цінності, пов’язані зі способом життя:

а) кар’єра;

б) успіх;

в)  задоволення спокійним життям.

3. Комунікативні цінності:

а) сім’я;

б) друзі;

в)  захоплення.

4. Цінності суспільно-політичної сфери:

а) повага до традицій;

б)  патріотизм;

в)  партійна приналежність.

Таким чином, у молоді Канади найвищий пріоритет за всіма групами ма­ють такі одиниці цінностей, як матеріальний інтерес, кар’єра, сім’я та по­вага до традицій.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>