2.5. Мотивація студентів та професорсько-викладацького складу до спільної роботи з формування компетентного фахівця

Формування такого колективу – дуже копітка і тривала робота, а управ­ління ним має дуже специфічні риси, які обумовлені тим, що кожен досвідче­ний викладач-науковець є самодостатньою особистістю. Тому управляти ним можна тільки об’єктивно створюючи такі умови, які забезпечать і більш-менш повну гармонію його особистих інтересів з метою управління, і необхідний рівень мотивації. Прямі директиви без переконливого обґрунтування необ­хідності їх виконання дають мало ефекту.

Загальні теорії мотивації, як правило, не враховують специфіку профе­сорсько-викладацького складу ВНЗ і розроблені для виробничих, у широкому розумінні цього слова, колективів.

Хоч проблема гармонізації інтересів надзвичайно складна, але вирішува­ти її необхідно. Для цього потрібно розробити методичні підходи до створен­ня засобів мотиваційного підкріплення моральних та економічних інтер­есів. На цій основі можна поступово ввести в дію нову систему мотивацій і направити її в русло інтенсифікації роботи ПВС ВНЗ.

Існує безліч шкіл, які сформулювали свої класифікації систем потреб, мо­тивів, що визначають поведінку людини. Їхнє вивчення сприяє розумінню методики побудови мотиваційних структур, але при цьому необхідно не випус­тити з уваги той факт, що соціально-психологічні явища частіше за все і біль­ше за все визначені професійною специфікою колективу і станом суспільства, до якого належить працююча людина. Поряд із цим існує психолого-етична закономірність: особистість характеризується не тільки тим, що вона робить, але й тим, як вона це робить. Відповідь на запитання «Що?» складає зміст діяльності, а на запитання «Як?» – визначає способи діяльності. При цьому не можна абстрагуватися від соціально-економічної ситуації в країні та менталі­тету її народу.

Неможливо уявити, щоб система мотивів колективу металургійного комбіна­ту і професорсько-викладацького складу університету співпадала, як не може співпадати ця система в Україні та у США.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>