2.5. Мотивація студентів та професорсько-викладацького складу до спільної роботи з формування компетентного фахівця

Поряд із цим чинне законодавство своєю нормою про незмінність вартості навчання впродовж всього періоду навчання демотивує студентів, що навча­ються на контрактній основі, оскільки вони відчувають деяку соціальну неспра­ведливість. По-перше, вони розуміють, що фактично за їхні кошти розвивають­ся ВНЗ і цим користуються, крім них, ще і студенти бюджетної форми навчання. По-друге, студенти-першокурсники фактично сплачують частину вартості на­вчання старшокурсників, що вчаться, як і вони, на контрактній основі.

Слід розглянути деякі факти. Середня плата за навчання для тих студентів, які зараз навчаються на четвертому курсі на денній формі навчання, тобто вступили до ВНЗ у 2008 році, дорівнювала в нашому університеті 5 612 грн. У поточному році заробітна плата ПВС у середньому зросла відносно 2008 року на 23 %, комунальні платежі за цей період у середньому зросли на 105 %. За цей період також зросли і ціни на папір та інші поліграфічні матеріали, канце­лярське приладдя, витратні матеріали для принтерів, сканерів, копіювальної техніки та інші товари, що забезпечують навчальний процес в університеті.

У цих умовах студенти четвертого курсу навчаються, їхнім викладачам ви­плачується заробітна плата, сплачуються державі податки з фонду оплати пра­ці, університет сплачує комунальні послуги тощо – і все це в умовах 2011 року, а не 2008 року, коли робилася калькуляція оплати за навчання цих студентів. Очевидно, що грошей, які заплатили студенти четвертого курсу, недостатньо для виплати заробітної плати їхнім викладачам, оплати комунальних послуг та ін. Виникає запитання, з яких джерел компенсувати нестачу коштів.

Університет – неприбуткова організація, тому з прибутку це зробити немож­ливо. Залишається один вихід – підвищити плату за навчання для першокурс­ників, щоб покрити нестачу коштів. Якби була можливість цю нестачу коштів розподілити на всіх студентів, що навчаються на контрактній основі, з першого по четвертий курс, то добавка до оплати за навчання була б учетверо меншою.

Таким чином, з точки зору соціальної справедливості необхідно мати мож­ливість корегувати плату за навчання кожного року для всіх студентів як мі­німум на відсоток інфляції в країні за попередній рік.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>