Друга складова базується на тому твердженні, що студент більш мотивований, якщо він відчуває, що його робота об’єктивно оцінена оточенням, яке він цінує. В університеті з огляду на цю складову реалізовано такі заходи:
- розроблена єдина система проведення поточно-модульного та підсумкового контролю результатів навчання студентів, яка забезпечує об’єктивність, прозорість і оперативність цієї процедури та регламентує права й обов’язки кожного учасника науково-навчального процесу;
- здійснена шифровка письмових екзаменаційних відповідей студентів, тому викладач не знає, чию роботу він перевіряє;
- забезпечена об’єктивність поточно-модульного контролю лектором під керівництвом завідувача кафедри, індивідуальні письмові відповіді та/або комп’ютерні файли, що були здані студентами на кафедру, зберігаються впродовж наступного семестру;
- введена система заохочення студентів, яка включає нагородження Золотим знаком ХНЕУ, занесення прізвищ випускників на мармурову дошку золотими літерами;
- організоване отримання сертифікатів професійної діяльності з включенням у відповідні міжнародні бази даних, зарахування професійних іспитів як результатів навчання;
- здійснене навчання студентів формуванню індивідуального портфоліо для презентації роботодавцям;
- введені подвійні дипломи ХНЕУ з Університетом Ліон2 ім. Люм’єр (м. Ліон, Франція) та Університетом прикладних наук Technikum Wien (м. Відень, Австрія);
- здійснені публічні презентації кращих науково-проектних розробок у рамках міжнародних конкурсів за спеціальностями;
- проводиться робота з батьками успішних студентів у вигляді подяк та листів на роботу батьків;
- запроваджені іменні стипендії та нагородження на вчених радах;
- здійснюється представлення кращих магістерських робіт (проектів) на англійській мові на сайті університету.
Автор впевнений, що всі ці заходи дають можливість підняти рівень умотивованості студентів до навчання, а значить, підвищити якість підготовки фахівців.