За цією схемою слід провести аналіз даних ЗНО по всій Україні з математики та української мови і літератури за чотири роки (2008 – 2011 рр.). Розрахунки за 2008 рік зведені в табл. 1.7, 1.8.
Таблиця 1.7
Розрахунок відхилень балів сертифікатів з математики в Україні
Шкала | Фактичні частоти | Теоретичні частоти | Відхилення частот | Критерій Колмогорова-Смірнова | |
---|---|---|---|---|---|
Хлв | Хпр | темп | ттеор | |темп–ттеор| | ![]() |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
100 | 123,5 | 10362 | 14024 | 3662 | 0,01646328 |
124 | 135,5 | 31064 | 27846 | 3218 | 0,00199366 |
136 | 150 | 65092 | 60069 | 5023 | 0,02058768 |
150,5 | 161,5 | 51000 | 52927 | 1927 | 0,01192512 |
162 | 172,5 | 32581 | 37633 | 5052 | 0,01078626 |
173 | 183 | 20469 | 19364 | 1105 | 0,00581683 |
183,5 | 190 | 7308 | 6030 | 1278 | 0,000071301 |
190,5 | 195 | 2788 | 2238 | 550 | 0,00240027 |
195,5 | 199,5 | 1540 | 1118 | 422 | 0,00429792 |
200 | 210 | 218 | 1174 | 956 | 0,00089913 |
Сума | 222422 | 222422 | 23193 | λ = 9,7095 | |
Закон далекий від нормального, оскільки λ > 1,63 |
Таблиця 1.8
Розрахунок відхилень балів сертифікатів з української мови і літератури в Україні за 2008 рік
Шкала | Фактичні частоти | Теоретичні частоти | Відхилення частот | Критерій Колмогорова-Смірнова | |
---|---|---|---|---|---|
Хлв | Хпр | темп | ттеор | |темп–ттеор| | ![]() |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
100 | 123,5 | 40655 | 43255 | 2600 | 0,00563827 |
124 | 135,5 | 69707 | 63956 | 5751 | 0,00683035 |
136 | 150 | 117092 | 119443 | 2351 | 0,00173238 |
150,5 | 161,5 | 96140 | 98856 | 2716 | 0,00415552 |
162 | 172,5 | 70273 | 71013 | 740 | 0,00575921 |
173 | 183 | 41349 | 39043 | 2306 | 0,00075835 |
183,5 | 190 | 15023 | 13430 | 1593 | 0,00269468 |
190,5 | 195 | 6947 | 5463 | 1484 | 0,00591207 |
195,5 | 199,5 | 3801 | 2969 | 832 | 0,00771694 |
200 | 210 | 222 | 3781 | 3559 | 0,00178641 |
Сума | 461209 | 461209 | 23932 | λ = 5,2408 | |
Закон далекий від нормального, оскільки λ > 1,63 |
Як показують дані табл. 1.7 і 1.8, закони розподілу балів сертифікатів з математики та української мови і літератури далекі від нормального закону розподілу. Про це свідчать і гістограми розподілу балів на рис. 1.24 і 1.25.