2.6. Наукове забезпечення підготовки компетентних фахівців

Для практичної реалізації інноваційного шляху розвитку країни розробка системної програми щодо вдосконалення науково-освітянської діяльності має включати всі перелічені компоненти і стати головним завданням законодавчої та виконавчої гілок влади.

Ученими ХНЕУ розроблені пропозиції щодо вдосконалення науково-на­вчальної діяльності в країні і направлені до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (до­даток Е).

На рівні університету протягом останніх років реалізується відповідна програма розвитку, що базується в тому числі і на тезі про необхідність ви­переджувального розвитку наукових досліджень відносно педагогічної діяль­ності.

Реалізація цієї тези на практиці дозволяє університету виконати два взаємопов’язаних завдання:

Завдання 1 . Навчити найбільш креативних студентів бакалаврату, магі­стрів, аспірантів виконувати наукові дослідження, оскільки викладач тільки тоді може навчити студента використовувати свій інтелект для пошуку і за­своєння вже існуючих відповідних знань та синтезувати нові знання, коли сам проводить наукові дослідження. Лише в даному випадку він зможе прищепити студенту цікавість до творчої роботи та не буде ретранслятором або гучно­мовцем, який переказує підготовлений текст, оскільки наразі є технічні засо­би, що роблять це більш ефективно, і студенти мають до них доступ.

Провідні професори та доценти не з’являються раптово, вони поступово ви­ховуються зі студентів, аспірантів та асистентів на кафедрах і в науко­вих лабораторіях у процесі проведення наукових досліджень. Безперервність цього процесу обумовлює високий рівень відповідальності повсякденної пра­ці всього професорсько-викладацького складу університету.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>