На думку автора, самостійна робота студентів повинна бути максимально індивідуалізована та мати систематичний, безперервний характер, з тенденцією до поступового ускладнення матеріалу, що вивчається. Крім того, якість самопідготовки студентів може виступати індикатором ефективності проведення аудиторних занять, виходячи з їх тісного взаємозв’язку.
Спрямування в бік підвищення якості самостійної роботи підпадає під вплив різних факторів, серед яких значну частку займає висунення більш високих вимог до професійних якостей викладача, а також особистісних якостей студента. До таких факторів слід віднести:
по-перше, готовність самого викладача до інноваційних змін;
по-друге, спрямованість викладача на активну участь при впровадженні інноваційних процесів у сфері освіти; систематизацію знань і підвищення професійної культури; вдосконалення форм самоконтролю та безперервне професійне зростання; підвищення рольової активності в умовах збільшення технологічної оснащеності освітнього процесу;
по-третє, усвідомлення викладачем вагомості цього виду навчальної роботи для формування сучасного спеціаліста з високим рівнем академічних та професійних компетентностей, оволодіння викладачем прийомами організації самостійної роботи студентів, яка потребує від нього високої педагогічної майстерності та особливих особистих якостей [26, с. 143];
по-четверте, усвідомлення студентами цілей самостійної роботи, її значущості для навчальної, а потім і практичної діяльності, а також рівень загальної підготовки студентів, володіння ними прийомами самостійної роботи;
по-п’яте, боротьба з плагіатом при виконанні самостійних завдань. В університеті для цього використовується комп’ютерна система «Антиплагіат». Крім того, послідовно витісняється з навчального процесу така форма подання самостійної роботи студента, як реферат. Автор має на увазі реферати, що «взяті» з Інтернету, які не були прочитані ані самим студентом, ані викладачем, оскільки для цього не вистачає часу. Прогресивно налаштовані викладачі такі формальні реферати замінюють на есе, де на 3 – 4 сторінках студент повинен викласти своє бачення проблеми, що визначена викладачем. Таке есе легко перевірити викладачеві, а значить, він може оцінити ефективність самостійної роботи студентів.