Сукупність компетентностей, що формуються у студента при вивченні кожної «дисципліни» *13 з навчального плану, формулюється в термінах – знання, розуміння; вміння; комунікативні здатності; автономність та відповідальність.
*13 « Курс (Course) : У світовій практиці – це частина освітньої/навчальної програми, яка зазвичай є автономною й оцінюється окремо та характеризується конкретним набором результатів навчання і відповідними критеріями оцінювання. Освітня/навчальна програма, як правило, складається з певної кількості курсів. За навчальним навантаженням студента курс характеризується певною (рекомендовано уніфікованою або кратною) кількістю кредитів ЄКТС. Курс – синонім вітчизняного терміна «навчальна дисципліна/модуль» в освітній/навчальній програмі. У певних випадках курс означає освітню/навчальну програму в цілому».
« Освітній компонент (Educational component) : Самодостатня і формально структурована частина освітньої/навчальної програми (наприклад, курс, модуль, навчальна дисципліна, семінар, виробнича практика тощо)» [21].
Автор даного дослідження пропонує ієрархію компетентностей та їх зв’язок з навчальною програмою за напрямом підготовки (спеціальністю) (рис. 2.5). Ця ієрархія дозволяє дійсно аргументовано складати навчальні програми та на їхній базі навчальні плани для кожного освітньо-кваліфікаційного рівня та відповідного напряму підготовки (спеціальності).