Дані свідчать, що найбільший зв’язок коефіцієнт інтелектуального розвитку має з балами сертифікатів з української мови і літератури та найменший – із середніми балами атестатів. Відносно мале значення (0,349) коефіцієнта кореляції IQ із середніми балами атестатів підтверджує висновок про неадекватність оцінювання результатів навчання у наших ЗНЗ.
Слід провести розрахунки коефіцієнта кореляції з іншими показниками, що оцінюють процес навчання студента.
Знову підтверджується особливість успішності студентів факультету ЕП порівняно з іншими: великий коефіцієнт кореляції успішності в університеті з балами сертифікатів з української мови і літератури (табл. 1.19). Візуальне підтвердження цього маємо на рис.1.34.
Таблиця 1.19
Взаємозв’язок успішності студентів 3 курсу з балами їх сертифікатів з української мови і літератури, оцінений за коефіцієнтом кореляції (rYB)
№з/п | Назва факультетів | За 1 курс | За 2 курс | Протягом усього періоду навчання в університеті |
---|---|---|---|---|
1 | ЕП (150 студ.) | 0,7650 | 0,7077 | 0,7543 |
2 | ЕІ (133 студ.) | 0,6425 | 0,5133 | 0,5942 |
3 | МіМ (111 студ.) | 0,6381 | 0,5884 | 0,6445 |
4 | МЕВ (116 студ.) | 0,7328 | 0,6144 | 0,693 |
5 | ФФ (234 студ.) | 0,6981 | 0,6725 | 0,7034 |
6 | ОіА (148 студ.) | 0,6999 | 0,6844 | 0,7064 |
Коефіцієнт кореляції балів сертифікатів з української мови і літератури з успішністю студентів протягом усього періоду навчання в університеті безвідносно до факультетів дорівнює 0,701, що значно більше, ніж відповідний коефіцієнт IQ. Таким чином, можна зробити висновок, що кількість балів сертифікатів з української мови і літератури більше пояснює успішність навчання в університеті, ніж рівень коефіцієнта IQ.