Серед існуючих систем тестування особистості на рівень інтелекту університетом було обрано методику Амтхауера і проведено тестування студентів першого і другого курсів у кількості 892 особи. Цей показник слід розглядати як один із чинників, що впливають на успішність навчання в університеті. Таких чинників багато, і вони можуть бути класифіковані за різними ознаками. Наприклад, можна провести аналіз зв’язку між успішністю в університеті (Y) і тими показниками, за якими вже оцінений кожний студент:
А – середні бали атестатів про повну загальну середню освіту;
В – бали сертифікатів з української мови і літератури;
С – бали сертифікатів з математики;
D – коефіцієнт інтелектуального розвитку (IQ) за Амтхауером у балах.
На першому етапі було проведено аналіз зв’язку коефіцієнта інтелектуального розвитку з успішністю студентів третього курсу впродовж першого та другого курсів навчання через визначення відповідного коефіцієнта кореляції (табл. 1.17). Усі обчислення виконано за допомогою спеціального статистичного пакета Statgraphics Plus V5.1 International Professional.
Таблиця 1.17
Взаємозв’язок рівня IQ студентів 3 курсу з їх рівнем успішності, оцінений за коефіцієнтами кореляції (rDY)
№з/п | Назва факультетів | За 1 курс | За 2 курс | Протягом усього періоду навчання в університеті |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Економіки і права (ЕП) – 150студ. | 0,6365 | 0,5749 | 0,6192 |
2 | Економічної інформатики (ЕІ) – 133студ. | 0,4505 | 0,369 | 0,4216 |
3 | Менеджменту та маркетингу (МіМ) – 111 студ. | 0,5551 | 0,5661 | 0,5743 |
4 | Міжнародних економічних відносин (МЕВ) – 116 студ. | 0,4876 | 0,379 | 0,444 |
5 | Фінансовий факультет (ФФ) – 234 студ. | 0,4419 | 0,4148 | 0,4402 |
6 | Обліку і аудиту (ОіА) – 148студ. | 0,4647 | 0,4481 | 0,4655 |