У суспільній думці на сьогодні ЗНО вважається найбільш прийнятним засобом оцінки результатів навчання у школі для проведення конкурсу з метою прийому до ВНЗ, причому така підтримка з року в рік зростає. За даними загальнонаціонального опитування населення України, що було проведено Фондом «Демократичні ініціативи» за підтримки Альянсу USETI [60], у грудні 2008 року його підтримували 42 % населення, у березні 2011 року – 46 %, а у вересні 2011 року – вже 50 %.
Крім того, на думку населення, раніше корупції було найбільше на вступних іспитах до ВНЗ: так вважає 71 % населення з оцінкою дуже поширеною та досить поширеною і 13 % населення вважають, що корупція була малопоширеною та зовсім непоширеною.
На запитання «Які Ви вбачаєте основні недоліки при вступі до ВНЗ за результатами тестування?» 31,2 % респондентів у березні 2011 року зазначили про відсутність впевненості, що тестування відбувається чесно, із дотриманням усіх процедур, і у вересні 2011 року 29,7 % респондентів, що мали відношення до вступу у ВНЗ, дали таку ж відповідь.
Цікаво, що ці відсотки дещо перевищують ті значення необ’єктивності, які були отримані при розрахунку відхилення фактичних даних ЗНО з математики і української мови та літератури від теоретичних згідно з нормальним законом розподілу по регіонах України. Ці відсотки мають значення від 2 до 32 % (див. рис. 1.30, 1.31). Таким чином, населення України інтуїтивно дещо перевищує ступінь необ’єктивності системи проведення ЗНО, що наразі використовується, хоча й віддає їй перевагу перед вступними іспитами, які проводяться у ВНЗ.