1.5. Кількісна оцінка об’єктивності зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) результатів навчання в Україні

У суспільній думці на сьогодні ЗНО вважається найбільш прийнятним за­собом оцінки результатів навчання у школі для проведення конкурсу з ме­тою прийому до ВНЗ, причому така підтримка з року в рік зростає. За даними загальнонаціонального опитування населення України, що було проведено Фондом «Демократичні ініціативи» за підтримки Альянсу USETI [60], у грудні 2008 року його підтримували 42 % населення, у березні 2011 року – 46 %, а у вересні 2011 року – вже 50 %.

Крім того, на думку населення, раніше корупції було найбільше на вступ­них іспитах до ВНЗ: так вважає 71 % населення з оцінкою дуже поширеною та досить поширеною і 13 % населення вважають, що корупція була малопоширеною та зовсім непоширеною.

На запитання «Які Ви вбачаєте основні недоліки при вступі до ВНЗ за ре­зультатами тестування?» 31,2 % респондентів у березні 2011 року зазначили про відсутність впевненості, що тестування відбувається чесно, із дотриман­ням усіх процедур, і у вересні 2011 року 29,7 % респондентів, що мали відно­шення до вступу у ВНЗ, дали таку ж відповідь.

Цікаво, що ці відсотки дещо перевищують ті значення необ’єктивності, які були отримані при розрахунку відхилення фактичних даних ЗНО з матема­тики і української мови та літератури від теоретичних згідно з нормальним законом розподілу по регіонах України. Ці відсотки мають значення від 2 до 32 % (див. рис. 1.30, 1.31). Таким чином, населення України інтуїтивно дещо перевищує ступінь необ’єктивності системи проведення ЗНО, що наразі ви­користовується, хоча й віддає їй перевагу перед вступними іспитами, які про­водяться у ВНЗ.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>