1.4. Оцінка рівня математичної та комп’ютерної підготовки школярів

Таким чином, ще раз підтверджено необ’єктивність державної підсумкової атестації, що проводиться у школах, та існує об’єктивна необхідність у про­веденні вирівнюючих занять з інформатики.

Не можна не відмітити, що незалежно від типу та форми власності на­вчальні заклади мають одну загальну рису, яка, на жаль, зводить нанівець усі здобутки середньої освіти, – значне завищення оцінок державної підсумкової атестації відносно оцінок моніторингових досліджень. Необхідно констату­вати, що у закладах нового типу, тобто у гімназіях, ліцеях, коледжах і спе­ціалізованих школах, це завищення більш виразне (див. рис. 1.14, 1.15).

Методологічною помилкою є те, що середня освіта України з різних при­чин спрямована на процес, а не на результат, оскільки не здійснюється у пов­ній мірі зворотний зв’язок. А коли він здійснюється, то нескладно перевірити, чи може учень відтворити або повторити отримані знання. Такий підхід у кра­щому випадку змушує учнів формально запам’ятовувати знання і не формує у них здатності творчо їх використовувати для вирішення тих чи інших за­вдань.

Перехід на компетентнісний підхід у середній освіті, який передбачає формування в учнів здатності мислити й використовувати отримані від вчи­телів знання, є нагальним завданням середньої школи. Такий підхід вимагає суттєвого вдосконалення змісту підручників та методик навчання.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>