В організації самостійної роботи студентів важлива роль належить індивідуальним заняттям та індивідуальним завданням. Сучасний етап розвитку економічної освіти характеризується переліком факторів, які формують низку вимог щодо якості вищої освіти, а саме: поступове входження до європейського освітнього простору, процеси глобалізації, формування економіки знань, соціально орієнтовані тенденції розвитку економіки. Серед вимог, які постають перед сучасною економічною освітою, можна виділити виховання соціально орієнтованого кваліфікованого компетентного фахівця, спроможного продукувати нові знання та працювати в умовах економіки знань.
Бурхливий розвиток ІТ-технологій дозволяє використовувати їх на базі дружнього інтерфейсу у всіх сферах життя людей і, в першу чергу, це стосується освітянської діяльності. Мова йде про застосування відповідних технологій, а не про заміну викладача комп’ютером. Така заміна навіть теоретично неможлива.
Таким чином, ІТ-технології є реальним ресурсом підвищення якості освітянської діяльності.
При цьому потрібно розуміти, що тривіальне накладання ІТ-технологій на традиційний підхід до формування фахівців з вищою освітою, який базується на простій передачі знань від викладача до студента і не дає очікуваного результату. Цей підхід реалізує перший і найбільш простий етап у процесі підготовки фахівця з вищою освітою.
Наразі нагальним є перехід до концептуально нового підходу, що спрямовує весь навчальний процес на кінцевий результат – формування компетентного фахівця, який не тільки оволодів деякою множиною знань, а й здатен ефективно їх використовувати у соціальній практиці та професійній діяльності і, більш того, у якого сформовані здатності продукувати нові знання.
У цілому процес підготовки фахівців з вищою освітою, який спрямований на кінцевий результат, на погляд автора, не є простою сумою викладання окремих дисциплін з навчального плану. Для формування кваліфікованого фахівця додатково мають бути залучені такі форми навчання, які інтегрують окремі компетенції, що сформовані при вивченні студентом окремих дисциплін, у єдину фахову компетентність.