В умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу основними видами навчальних занять у ХНЕУ є: лекції, практичні, семінарські, лабораторні, індивідуальні заняття, тренінги, всі види практик, консультації, виконання самостійних завдань. Причому даний перелік не є вичерпним і з метою підвищення якості підготовки фахівців в університеті можуть бути запропоновані і впроваджені інші форми та види навчальної і науково- дослідної діяльності студентів.
Головною вимогою до змісту всіх видів навчальних занять з тієї чи іншої навчальної дисципліни є їхня спрямованість на кінцевий результат – формування у студента тих компетентностей, які передбачені для формування в рамках даної навчальної дисципліни.
Для реалізації цієї вимоги необхідна виключна узгодженість змісту лекцій з іншими видами навчальних занять. Така ж узгодженість має бути відпрацьована між лектором і викладачами (асистентами), що проводять практичні і семінарські заняття, лабораторні роботи, тренінги та ін. Для цього лектор повинен проводити з ними окремі заняття для того, щоб вони мали чітке уявлення про те, що саме було викладено на лекції і якими засобами вони мають бути перетворені у студента в ту чи іншу конкретну компетентність.
Зазубрювання і простий переказ конспекту лекцій не повинні бути метою навчання в університеті. Тому підсумковою діагностикою з кожної навчальної дисципліни має бути перевірка сформованості у студентів тих компетентнос- тей, що визначені для даної навчальної дисципліни, а не перевірка їх пам’яті чи технічної озброєності.
Кожен лектор – професор або доцент, що викладає ту чи іншу навчальну дисципліну і відповідає за неї, має чітко уявляти місце своєї дисципліни у структурно-логічній схемі підготовки бакалавра або магістра, вміти показати студентам її роль у формуванні їх як фахівців, роз’яснювати її зв’язок з іншими дисциплінами навчального плану, довести обсяг даної дисципліни в кредитах та годинах з розшифровкою структури.