Об’єктивна необхідність створення та впровадження персональних навчальних систем на базі дистанційних технологій обумовлена таким:
- нагальна потреба формування у студентів здатності самонавчатися протягом усього життя;
- перехід до навчальних планів нового покоління, де передбачається кардинальне збільшення годин, що відводяться для самостійного навчання за кожною дисципліною;
- спрямованість навчання на кінцевий результат, що передбачає наполегливу самостійну роботу студента з виконання індивідуальних завдань для формування здатності використовувати отримані знання у своїй діяльності;
- необхідність розширення можливості спілкування викладача зі студентом навіть при територіальній розбіжності.
Об’єктивними можливостями створення та впровадження персональних навчальних систем можна вважати:
- підключення до мережі Інтернет та корпоративної комп’ютерної мережі гуртожитків, читальних залів у бібліотеці, навчальних аудиторій;
- наявність безкоштовного програмного забезпечення, що дозволяє забезпечити дистанційну технологію навчання, на якій базуються персональні навчальні системи;
- наявність науково-педагогічних кадрів, які мають необхідну кваліфікацію у сфері ІТ-технологій для створення ПНС;
- відносна простота і дружній інтерфейс програмних засобів організації ПНС у рамках дистанційних технологій навчання;
- наявність кваліфікованих кадрів з дистанційних технологій, які забезпечують масштабне підвищення кваліфікації у цій сфері науково- педагогічних кадрів інших предметних областей;
- наявність науково-педагогічних кадрів, які мають достатній рівень кваліфікації у відповідній предметній області для формування контенту необхідної якості для наповнення ПНС;
- наявність у мережі Інтернет великої кількості мультимедійних продуктів для підтримки текстового контенту практично для всіх галузей знань;
- наявність можливості організовувати мережні ділові ігри для напрацю- вання професійних компетенцій.