10. Розробка системи об’єктивної оцінки результатів навчання студентів, інакше кажучи, сформованості у них необхідних компетентностей:
- визначення співвідношення поточної успішності з підсумковою у кінцевій оцінці з навчальної дисципліни, оскільки залежно від її змісту та структури конкретних компетентностей важливість знань, розумінь, вмінь, комунікативних здатностей, автономності та відповідальності як їхніх складових може бути суттєво різною;
- формулювання змісту білетів та критеріїв оцінювання для іспитів (підсумкової атестації), що мають показати рівень сформованості необхідних спеціалізованих компетентностей у студентів з кожної дисципліни. Білети мають перевіряти не пам’ять студента через переказ конспекту лекцій, не його здібності з переписування, а виключно ступінь сформованості необхідних ком- петентностей;
- проведення іспитів у письмовій формі з обов’язковою шифровкою відповідей для того, щоб викладач, який буде їх перевіряти, не знав прізвища автора роботи. Розробка і збереження варіантів завдань на іспит мають бути достатньою мірою таємними, щоб забезпечити неможливість передачі викладачем або технічним працівником студентам конкретних завдань, що будуть запропоновані на іспиті. Для цього у навчальній частині університету формується набір опломбованих пакетів можливих завдань (як мінімум три пакети, а можливо і більше), серед яких студенти самі перед іспитом обирають один. Перевірка має проводитися в окремих аудиторіях без доступу до них сторонніх або зацікавлених осіб;
- контроль об’єктивності оцінювання результатів навчання за допомогою побудови закону розподілу оцінок. Згідно із практичним застосуванням законів математичної статистики здатність особистості засвоювати та використовувати знання в рамках тієї чи іншої дисципліни є випадковою величиною, яка формується під впливом багатьох різноспрямованих чинників і тому характеризується нормальним законом розподілу. Таким чином, при достатній вибірці (більше 40 студентів) оцінки мають приблизно відповідати значенням таблиці «Переведення показників успішності знань студентів у систему оцінювання за шкалою ЕСК»: А – 10 %; В – 25 %; С – 30 %; D – 25 %; Е – 10 %.
- проведення після кожної сесії навчальним відділом університету ректорських контрольних з 10 % сесійних дисциплін з використанням резервного пакета білетів. Після повторного оцінювання необхідно порівняти результати із сесійними і при наявності відхилень у розмірі по тому чи іншому студенту більш ніж на 15 % потрібно більш детально розглянути об’єктивність його оцінки;
- збереження письмових відповідей студентів на іспитах в архіві не менше одного року з дня проведення іспиту;
- використання методичним відділом університету системи «Анти- плагіат» для перевірки всіх науково-навчальних матеріалів, а саме монографій, підручників, навчальних посібників, конспектів лекцій, препринтів, статей. Кафедри в порядку нормо- контролю зобов’язані проводити перевірку на плагіат студентських рефератів, есе, курсових робіт та проектів, дипломних робіт та проектів;
- запровадження електронних журналів викладачів та персональних карток студента для забезпечення рівномірності навчання студентів та інформованості батьків щодо навчання їхніх дітей та об’єктивності оцінки результатів навчання. Крім того, ведення електронних журналів дозволить більш об’єктивно оцінити як роботу викладачів, так і навчання кожного студента.