2.3. Технологія впровадження компетентнісного підходу

Друга – функціональна складова, яка включає змістовні дії щодо реоргані­зації процесу навчання в університеті у повному обсязі.

У загальному вигляді технологія запровадження КП у ХНЕУ проходила такі технологічні етапи:

1. Прийняття рішення на рівні ректорату щодо об’єктивної необхідності запровадження компетентнісного підходу в університеті.

2. Створення робочої групи з розробки проектів технології впровадження компетентнісного підходу в навчальний процес.

3. Проведення нарад із завідувачами кафедр по факультетах або в цілому по університету із залученням авторитетних фахівців у сфері компетентніс- ного підходу для формування впевненості про корисність та можливість переорієнтації навчального процесу на компетентнісний підхід.

4. Проведення вчених рад факультетів з обговоренням проблеми ре­організації навчального процесу з орієнтацією на компетентнісний підхід з доведенням до викладачів проекту системи морального та мате­ріального заохочення за впровадження цього підходу.

5. Розробка моделі фахівця відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня на базі НРК з використанням необхідних дескрипторів та узагальнених компетентностей у вигляді множини спеціалізованих компетентностей з кожної дисципліни академічного та професійного профілів:

  •  формування множини навчальних дисциплін на базі об’єднання споріднених курсових/дисциплінних компетентностей;
  • визначення форм контролю результатів навчання за кожною дис­ципліною та напрямом підготовки (спеціальністю) в цілому;
  • перегляд і скорочення існуючого переліку навчальних дисциплін, що дозволить виділити студентам більше кредитів на вивчення кожної дисципліни, на формування необхідних компетентностей, а викладачам дасть більше можливостей для оцінки результатів на­вчання.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>