Запровадження в університеті за всіма економічними спеціальностями безперервної математичної підготовки сприяє більш ефективному формуванню компетентностей і закріпленню довгострокових знань за рахунок ступенево- го їх отримання та необхідності постійної актуалізації вже набутих знань.
Так, на початкових етапах навчання відбувається вивчення та закріплення базових математичних понять з визначенням і з’ясуванням можливості їх застосування як у професійній діяльності, так і в інших сферах життя, тобто формується елементарна математична грамотність [36]. Успішне проходження цього етапу означає спроможність студентів застосовувати наявні теоретичні знання і відомі алгоритми до вирішення практичних задач, а також їх здатність до абстрактного мислення та до використання методу аналогії.
Отримання подальших знань з дисциплін математичного циклу дозволяє студентам значно розширити кругозір щодо можливостей використання математичного апарату. На цьому етапі розкривається можливість ефективно і творчо використовувати знання у професійній та соціальній практиці, оперативно поповнювати та оновлювати їх. Рівень набутих знань і вмінь дозволяє оперативно переключатися з одного виду діяльності на інший із мінімальними витратами часу і зусиль.
Відповідно, третій етап – рівень професійної математичної компетентності – не може характеризуватися тільки певною сукупністю накопичених знань. Лише можливість мобілізувати наявні знання і досвід при вирішенні конкретного життєвого чи професійного завдання, вміння виокремити зі всієї сукупності необхідне та оптимальне для прийняття рішення може означати формування відповідних компетентностей. Причому зазначені етапи взаємопов’язані між собою, і кожен з них виступає підґрунтям для послідовного формування професійної компетентності.
Таким чином, сутністю фундаменталізації математичної підготовки є формування у студентів довготривалої системи фундаментальних знань і вмінь, які забезпечують здатність ефективно використовувати їх у професійній діяльності [6, с. 242]. Необхідність підвищення фундаментальності вищої економічної освіти обумовлена прагненням до розвитку інтелектуального потенціалу студентів, випускників, фахівців, активних учасників розбудови нашої держави шляхом оволодіння ними сутнісними зв’язками в розвитку навколишнього світу. Така підготовка дає об’єктивну можливість реалізації випереджувального розвитку економічної вищої освіти відносно поточних потреб ринку праці.