Повертаючись до математичної та комп’ютерної підготовки фахівців з вищою економічною освітою, необхідно підкреслити важливість високого рівня математичної складової навчального процесу, що виступає загальнонауковим фундаментом формування системи спеціальних знань та набуття професійних компетентностей. Уявлення про те, що економістом може бути лише гуманітарій, у даний час відходить на задній план і приходить розуміння того, що економіка – це точна наука [29, с. 47], тому доцільним стає відбір абітурієнтів з математичним, логічним способом мислення і відповідними здібностями.
Понад 54 % опитаних студентів визнали, що вони не цілком розуміють роль математичної підготовки в тому обсязі, який пропонують вищі навчальні заклади [5, с. 1]. Тому принциповою позицією є не тільки кількісне збільшення годин на вивчення фундаментальних дисциплін, у тому числі математичного напряму, а й якісна зміна змістовного, методичного наповнення дисципліни, побудови матеріалу та форми його подання студентам. Для практичних і семінарських занять потрібно підібрати такі приклади, щоб вони були зрозумілими для студентів першого та другого курсів, які ще не у повній мірі професійно сформовані.
Зрозуміло також, що навчальний процес повинен включати вирішення фахових завдань економічного профілю. Спостереження за економічними процесами, явищами, виявлення відповідних закономірностей, прогнозування очікуваних результатів та багато інших економічних задач у своєму вирішені спираються на математичну методологічну базу.
Об’єкти економічних досліджень мають бути систематизовані, повинні пройти обґрунтоване ранжування, мають бути логічно впорядковані шляхом застосування відповідних математичних методів, методик та законів. Тобто оволодіння систематизованими математичними науковими знаннями, способами застосування відповідних методик та готовність до реалізації на практиці становить специфічну особливість математичної підготовки у процесі формування й розвитку особистості.