Формування навчальних планів за кожною зі спеціальностей відбувається з урахування ієрархії компетентностей з додержанням існуючих нормативів, ґрунтуючись на структурно-логічних схемах та передбачає обов’язкове проведення безперервної і послідовної практичної підготовки задля одержання достатнього обсягу практичних знань, вмінь та набуття компетентностей за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста або магістра. Адекватний перерозподіл наявного бюджету часу між аудиторною, самостійною та практичною роботами при розробці навчальних планів в умовах кредитно-модульної підготовки фахівців дозволяє проводити навчальну, виробничу, а також переддипломну практику. З урахуванням вимог освітніх стандартів, виходячи зі специфіки кожного напряму підготовки, спеціальності та спеціалізації, спираючись на перелік професійних компетентностей, які повинен набути студент, випусковою кафедрою розробляється програма практики, її зміст, послідовність, форма, тривалість, а також терміни проведення, які відображаються в навчальних планах.
З метою підвищення якості підготовки фахівців у практичному аспекті організація проведення навчальної та виробничої практики може здійснюватися як безперервним циклом, так і шляхом чергування із теоретичними заняттями залежно від теоретичної підготовки студентів, ступеня зв’язку між теоретичним навчанням і змістом практики, можливостей навчально-виробничої бази університету та організацій.
Згідно з діючими навчальними планами в університеті здійснюються такі види практики:
навчальна – з інформатики і комп’ютерної техніки;
ознайомча – в межах годин навчальної дисципліни «Університетська освіта»;
педагогічна – для студентів спеціальності «Економічна теорія»;
виробнича – для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр»;
переддипломна – для студентів освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «спеціаліст» і «магістр» [26, с. 155].