Чітка спрямованість університету на запровадження компетентнісного підходу відображена в положеннях концептуальних засад розвитку ХНЕУ, що розроблені вченими університету, затверджені і прийняті конференцією трудового колективу [12]. Головною його особливістю є спрямування всієї науково- навчально-виховної діяльності не на процес, а на кінцевий результат з акцентом на суттєве підняття ролі студента.
«Компетентнісний підхід» *5 трактується автором у контексті визначення, що подане у глосарії [21].
*5 « Компетентнісний підхід (Competence-based approach) : Підхід до визначення результатів навчання, що базується на їх описі в термінах компетентностей. Компетентнісний підхід є ключовим методологічним інструментом реалізації цілей Болонського процесу та за своєю сутністю є студентоцентрованим. Запровадженню цього підходу присвячено європейський проект Тюнінг» [21].
Таким чином, на переконання автора, спираючись на наведені визначення, можна сказати, що категорія «компетентність» відносно особистості є її інтегральною характеристикою, яка складається з множини загальних, спеціальних та предметних компетентностей. Кожна окрема компетентність не є просто сумою знань, розумінь, вмінь, комунікативних здатностей, автономності та відповідальності, які сформовані в результаті навчально-практичної діяльності, а носить всі ознаки системності і тому містить деяку синергетичну складову, що разом з означеною сумою становить дійсний зміст даної компетентності.
Кожен фахівець залежно від своїх здібностей, психологічних характеристик, якості отриманих знань та практичної діяльності опановує ту чи іншу компетентність більш чи менш ефективно. Компетентність як категорія відтворюється у кожної особистості у вигляді здатності її реалізувати.