2.1. Концепція компетентнісного підходу

Створення галузевих професійних рад, які б формулювали перелік не­обхідних професійних спеціалізованих компетентностей з кожної дисци­пліни для тієї чи іншої спеціальності, або в цілому проектів «професійних стандартів» *16 – необхідний крок, але такі інституції наділяти дозвільними або контрольними функціями дуже ризиковано. На погляд автора, це створить до­даткові умови для зловживання службовим становищем і не буде позитивно впливати на якість підготовки фахівців.

*16 « Професійні стандарти (Professional standards) : Мінімально необхідні вимоги до змісту та умов праці, кваліфікації працівників, їх компетентностей, що визначаються роботодавцями і слугують основою для присудження про­фесійних кваліфікацій. Професійні стандарти співвідносяться з рівнями Націо­нальної рамки кваліфікацій і групуються за галузевими ознаками» [21].

Функції формування рекомендацій щодо переліку та змісту професійних компетентностей для галузевих Науково-методичних комісій (НМК) при Мі­ністерстві освіти і науки, молоді та спорту України, які розробляють галузеві професійні та «освітні стандарти»*17 за відповідними спеціальностями, дій­сно потрібно реалізовувати, але у консультативному вигляді.

*17 « Освітні стандарти (Educational standards) : Стандарти, що виробляють­ся в освітній системі для забезпечення освіти певного рівня (підрівня, етапу, циклу) і присудження відповідних освітніх (академічних) кваліфікацій (ступе­нів)» [21].

Відповідальними за зміст і освітніх, і професійних стандартів мають бути НМК. При цьому якість реалізації цих стандартів мають оцінювати не НМК і не галузеві професійні ради, а ринок праці або роботодавці. Врешті-решт тільки вони мають дійсно незаангажоване право оцінювати якість підготовки фахів­ців за тими навчальними програмами, що розроблені НМК.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>