1.2. Кількісна оцінка привабливості вищих навчальних закладів України

 У 2011 році ( рис. 1.11 ) ці показники мають такі значення:

  • 66 ВНЗ отримали від 3,4 до 10 тис. заяв;
  • 8 ВНЗ – від 10 до 20 тис. заяв;
  • 5 ВНЗ – від 20 до 30 тис. заяв.

Таким чином, перший етап аналізу даних за 2010 – 2011 роки з точки зору привабливості ВНЗ показав, крім усього іншого, що до найбільш численної групи привабливих ВНЗ належать навчальні заклади з кількістю заяв від 3,4 до 10 тис. Кількість таких найбільш привабливих ВНЗ в Україні становить 65 та 66 відповідно у 2010 та 2011 роках.

Зрозуміло, що кількісна оцінка не може бути основою для масштабних висновків, але вона дає базу для сутнісного аналізу.

Для більш обґрунтованої оцінки привабливості ВНЗ, на погляд автора, недостатньо використовувати один показник – кількість поданих абітурієнтами заяв, необхідно враховувати значення всіх шести показників, що були наведені на початку цього підрозділу.

Методика визначення привабливості вищих навчальних закладів України побудована автором з урахуванням досвіду роботи вчених університету і містить такі етапи:

Етап 1 . Визначення узагальнюючої оцінки привабливості вищих навчальних закладів України для абітурієнтів.

Етап 2 . Формування однорідних кластерних угруповань ВНЗ за критерієм привабливості.

Етап 3 . Визначення рейтингу ВНЗ України.

Розглянемо сутність кожного з наведених етапів.

Етап 1 . Метою даного етапу методики є вибір та обґрунтування способу визначення привабливості вищого навчального закладу для абітурієнтів, що бажають отримати якісну вищу освіту. На сьогодні існує достатньо великий спектр способів визначення привабливості досліджуваного об’єкта чи процесу. Найбільш відомими є різнопланові підходи до рейтингування об’єктів дослідження, які базуються на вербальних оцінках. Достатньо широко в наукових та практичних дослідженнях використовуються підходи, що дозволяють отримати кількісну оцінку. Останні завдяки можливості отримання оцінки привабливості в кількісному виразі та на цій підставі завдяки можливості надання однозначної економічної інтерпретації отриманим результатам набувають усе більшої популярності в різних порівняльних дослідженнях.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>