П’ятий показник – це співвідношення студентів, які зараховані на перший курс на контрактну форму навчання, та студентів, які зараховані на бюджетну форму навчання . Це дуже важливий показник з точки зору привабливості ВНЗ, оскільки він демонструє, що, навіть якщо абітурієнт за попереднім зарахуванням не був прийнятий на бюджетну форму навчання, він подає оригінали документів на контрактну форму навчання до цього ж ВЗН, а не до іншого, де його могли б зарахувати на бюджетну форму навчання.
Шостий показник – вартість навчання у даному ВНЗ . Цей показник достатньо інформативний для оцінки популярності ВНЗ, оскільки показує, що студенти, вибравши саме цей ВНЗ, готові заплатити навіть більше, для того щоб навчатися в даному ВНЗ.
Таким чином, можна за відповідною методикою скласти рейтинг популярності ВНЗ системи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. Дані слід брати за ВНЗ, які подали матеріали до системи «Конкурс», та зі звітності кожного ВНЗ.
Для наочності суттєвої диференціації ВНЗ на першому етапі слід проаналізувати графік кількості заяв абітурієнтів до кожного ВНЗ ( рис. 1.6 , 1.7 ).
Згідно зі статистичними даними 70 ВНЗ у 2010 році набрали більше 5 тис. заяв. До цих ВНЗ зараховані 133 974 студенти, що становить 65 % усіх зарахованих абітурієнтів у країні.