Викладач повинен розуміти, що:
- якість змісту навчального процесу та його ефективність в університеті безпосередньо залежать від інтенсивності продукування ним найновіших знань у тій сфері, де він викладає, та володіння ним нових вітчизняних і світових наукових розробок;
- результат власних наукових досліджень чи проектних розробок повинен бути опублікований у наукових статтях, монографіях та використаний у конспектах лекцій;
- підготовка і видання ним якісної науково-методичної літератури підвищує якість підготовки фахівців в університеті;
- підготовка кандидатів та докторів наук підвищує як його власний професійний рівень, так і якість підготовки фахівців;
- власний приклад моральності, творчої активності, працьовитості і відданості справі є основою роботи зі студентами.
Надані тези і припущення дають можливість зрозуміти мотиви розробки та внутрішній механізм запропонованої методики оцінки якості роботи через кількісні показники.
Оцінка науково-педагогічної діяльності (НПД) викладачів ґрунтується на кількісному обліку результатів їх роботи за основними напрямами. Кількісна оцінка НПД є сумою оцінок за всіма напрямами роботи за минулий рік і розраховується за спеціальним алгоритмом роботи за весь трудовий стаж викладача.
У цілому для кількісної оцінки НПД вводиться 6 напрямів:
- загальна характеристика (ЗХ);
- адміністративні посади (АП);
- педагогічна діяльність (ПД);
- науково-методична робота (НМР);
- організаційна робота (ОР);
- адміністративний бонус (АБ).