Положення шосте
Виховання фахівця майбутнього суспільства, що базується на економіці знань, повинно будуватися виключно на підвищенні якості фахівців, яких готує університет, ґрунтуватися на вивченні й запровадженні досвіду світових лідерів вищої економічної освіти, використовувати кращий вітчизняний досвід. Тільки творчий підхід до аналізу і можливості використання різних елементів систем вищої освіти закордонних ВНЗ може дати позитивний результат, а не буде руйнувати вітчизняну систему освіти. Ця теза не суперечить ідеям Болонського процесу, оскільки його мета – зближення, а не уніфікація.
Умовами реалізації шостого положення є:
- Виховний підхід, бо кожен науково-педагогічний працівник університету має бути вихователем незалежно від того, яку дисципліну він викладає і в якій науковій сфері працює, оскільки головний метод виховання – це власний приклад. Він має демонструвати, що в мережній формі синтезу нових знань суспільна ефективна діяльність починається з усвідомлення власних недоліків, продовжується усвідомленням своєї причетності до невирішених проблем і базується на довірі та повазі один до одного, об’єднанні сильних якостей інших членів творчого загалу і компенсуванні тим самим власних слабких сторін.
- Необхідність виховати особистість – творця, а не руйнівника, та сформувати у студента:
- потребу весь час навчатися, вдосконалювати свою майстерність, саморозвиватися, намагаючись об’єктивно оцінювати свій професійний рівень;
- розуміння того, що майбутнє кожного залежить від його власної наполегливої праці щодо надбання компетентності впродовж всього життя, а не від впливовості, грошей батьків та знайомих;
- розуміння того, що синтез нових знань все більше і більше буде проходити у рамках неформальних творчих колективів, де немає місця чистому індивідуалізму, де моральність особистості виходить на перший план;
- потребу і вміння вести здоровий спосіб життя.
- Організація безумовного виконання вимог Кодексу професійної етики та організаційної культури працівників і студентів Харківського національного економічного університету. Запровадження практики аналізу його порушень з боку як студентів, так і викладачів.
- Створення технічних, організаційних і методичних умов для багатогранного духовного та фізичного розвитку викладачів і студентів, що можливо через широку підтримку художньої самодіяльності, культурно- масової роботи, фізичної культури і спорту, активну участь у культурному й науковому житті міста та країни в цілому.
- Реалізація мобільності викладачів та студентів через організацію широкої системи стажування, проходження практики, навчання студентів університету в розвинутих країнах. Використання для цього двосторонніх зв’язків з університетами інших країн та європейських програм TASIS, TEMPUS.
- Налагодження системи співпраці із закордонними університетами викладачів і студентів при виконанні замовлень на науково-дослідні та проектно-конструкторські розробки з використанням Internet і за прямими зв’язками.