2.1. Концепція компетентнісного підходу

Створення законодавчих та організаційних умов працевлаштування бака­лаврів дозволить:

  • без соціальної напруги вивести бакалаврів на ринок праці, різко змен­шивши кількість бажаючих продовжувати навчання для отримання ди­плома магістра;
  • значно підняти вимоги при прийомі на навчання для отримання рівня магістра та суттєво підняти рівень підготовки магістрів;
  • скоротити держзамовлення на підготовку магістрів.

Таким чином, прискорення роботи зі створення Національної системи ква­ліфікацій (НСК) та Національної рамки кваліфікацій (НРК) є таким же невід­кладним завданням, як і прийняття нового закону про вищу освіту.

Першим результатом цієї роботи є прийняття НРК Постановою КМУ від 23.11.2011 р. № 1341.

Крім того, на погляд автора, необхідно:

  • розробити пропозиції щодо створення системи галузевих професійних рад на базі організацій роботодавців та галузевих об’єднань громадян, які б створювали перелік предметно-спеціалізованих компетентностей і надавали їх як рекомендації до відповідних науково-методичних комісій (НМК) для включення до відповідних навчальних програм та планів;
  • розробити рекомендації, що базуються на об’єднанні у НСК професійних та освітніх стандартів;
  • створити програму з визначенням конкретних виконавців та термінів розробки системи «Положень…», що регламентують формування, коре­гування та використання НСК та НРК;
  • розробити відповідні проекти постанов КМУ та проектів закону про НСК та НРК.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>