2.1. Концепція компетентнісного підходу

Стосовно предметно-спеціалізованих компетентностей, у проекті TUNING пропонуються, крім іншого, компетентності у вигляді «когнітивних здібностей: здібностей розуміти і використовувати ідеї та думки; методоло­гічних здібностей спілкуватися з оточенням: організація часу і стратегії на­вчання, прийняття рішень або вирішення проблем».

На переконання автора, компетентності, які виражені у вигляді здатностей, також не пов’язані з конкретним об’єктом професійної та освітянської діяльності й можуть бути віднесені до загальних компетентностей. Таким чином, наведена у цьому проекті класифікація компетентностей дискусійна і потребує подальшо­го уточнення, хоча в цілому проект TUNING зроблено професійно і, безумовно, корисний для освітян та науковців.

Узагальнений об’єкт професійної та освітянської діяльності розглядається на рівні НРК, але для визначення предметно-спеціалізованих компетентностей та врешті-решт компетентностей, що формуються під час вивчення конкретної навчальної дисципліни (компетентності навчальної дисципліни), необхідно уточнити галузевий об’єкт (наприклад, економіка і підприємництво) та його складову – об’єкт професійної та освітянської діяльності за спеціальністю або напрямом підготовки (наприклад, бухгалтерський облік та аудит) (рис. 2.3).

 

Рис. 2.3. Структура галузевого об'єкта професійної та освітянської діяльності

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>