1.4. Оцінка рівня математичної та комп’ютерної підготовки школярів

Порівняльний аналіз результатів річного оцінювання засвідчив, що у гру­пі учнів, репетитором яких був «свій» учитель математики, спостерігається тенденція до підвищення балів навчальних досягнень (табл. 1.6).

 Таблиця 1.6

Порівняння результатів річного оцінювання, %

 

Рівні навчальних досягнень учнів, які займаються з репети­тором Репетитором є
«свій» учитель математики «чужий» учитель математики або викладач ВНЗ
Початковий 3,4 4,5
Середній 32,6 42,3
Достатній 49,9 44,6
Високий 14,1 8,5

 

У групі учнів, репетитором яких був «свій» учитель математики, 66,8 % учнів з достатнім та 27 % з високим рівнями навчальних досягнень підтвердили шкільні бали під час моніторингового дослідження. У групі учнів, репетито­ром яких був «чужий» учитель математики або викладач вищого навчального закладу, підтвердили шкільний результат 69 % дев’ятикласників з балами до­статнього та 28,5 % – високого рівнів навчальних досягнень.

9. Виявлено фактори, які впливають на рівень математичної підготовки учнів 9-х класів, зокрема:

  • збільшення кількості годин (понад 6 годин на тиждень) позитивно впливає на результати засвоєння навчального матеріалу з математики;
  • встановлено залежність результатів навчання учнів 9-х класів від рів­ня професійної підготовки вчителів математики: у вчителів, які мають кваліфікаційні категорії «спеціаліст» та «учитель другої категорії», ре­зультати нижчі, ніж у вчителів першої та вищої категорій;
  • на результативність навчання учнів впливає педагогічний стаж учи­теля: результати навчальних досягнень учнів значно вищі в класах, де працює вчитель з педагогічним стажем від 20 до 30 років» [1].

На думку автора, проведений аналіз та результати міжнародного моніто­рингу дають широкі можливості для глибоких висновків щодо реформування середньої освіти України.

Несподіваним виявився той факт, що тільки 18 % учнів користуються по­слугами репетиторів з математики. Напевно, батьки не вважають це необхід­ним. Більш того, серед тих, хто користується послугами репетиторів, 23,4 % на­ймає вчителів, які їм викладають математику у школі. Як показали дослідження, такий вибір, як правило, призводить тільки до підвищення балів у підсумковій державні атестації і мало що додає у формуванні математичної грамотності. Цей факт загальновідомий серед батьків, і тому можна зробити один висновок – у нашому суспільстві не сформоване переконання в об’єктивній необхідності оволодіння математикою для успішної соціальної та професійної діяльності. Цей недолік потрібно усунути, особливо з урахуванням курсу нашої держави на комп’ютеризацію інформаційних процесів.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>