1.4. Оцінка рівня математичної та комп’ютерної підготовки школярів

Для того, щоб зрозуміти, чи пов’язані успіхи у вивченні предмета з додатковими за­няттями з фахівцем з математики, учнів попросили відповісти на запитання, чи займаються вони з репетитором.

Тільки 17,8% респондентів від загальної кількості учасників дослідження за­значили, що додатково працювали з репетитором – 17,9% у загальноосвітніх кла­сах та 17,5% у класах з поглибленим вивченням математики. Більше половини з них – це школярі, які мають високий і достатній рівні навчальних досягнень та прагнуть добре знати предмет. Майже 40% респондентів мають проблеми у ви­вченні математики, тому додаткові заняття з репетитором допомагають їм не відставати в навчанні. Майже чверть дев’ятикласників від загальної кількості тих, які на запитання відповіли позитивно, займаються додатково з учителем, який викладає курс математики в їхньому класі, а це 23,4%. Незначний відсо­ток школярів, а саме 9,2%, займається з іншим учителем математики із школи, в якій навчається, ще 21% – з викладачем вищого навчального закладу. Біль­шість учнів додатково займаються з учителем математики, який працює в іншій школі, а це 41,3%.

Таким чином, можна припустити, що на цьому етапі навчання для більшості учнів та їхніх батьків вибір репетитора зумовлений, перш за все, його профе­сійними якостями та можливістю вдосконалити рівень підготовки з предмета, а не прагматичними розрахунками щодо гарантованого майбутнього вступу до вищого навчального закладу, одержання кращого бала з математики тощо.

Для того, щоб визначити, чи впливає репетиторство на результативність навчання, були проаналізовані бали річного оцінювання у двох групах учнів:

  1. група – це учні, які займаються з репетитором;
  2. група – ті, які не займаються з репетитором.

Балами початкового й середнього рівнів у першій групі оцінено 36,1% учнів, у другій – 50,4%, на достатньому та високому рівнях відмінності в оцінюванні незначні. Таким чином, можна висловити припущення, що для середніх і слаб­ких учнів додаткові заняття з репетитором виконують компенсуючу роль.

Чи впливають додаткові заняття з репетитором, який є «своїм» учителем математики, на об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів?

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>