1.4. Оцінка рівня математичної та комп’ютерної підготовки школярів

 «4. Проаналізувавши певні психологічні особливості учнів 9-х класів та чинники мотивації їхньої навчальної діяльності, виявлені певні законо­мірності, зокрема:

  • у стосунках «учитель – учень» взаємини в класі часто вибудовуються на негативній мотивації. У таких випадках діяльністю учнів керує ба­жання не прагнути знань, а уникати різних неприємностей: низьких балів за виконану роботу, зауважень і невдоволення дорослих тощо;
  • у навчальних закладах під час організації навчально-виховного про­цесу недостатньо уваги приділяють вивченню та врахуванню вікових і психологічних особливостей учнів, що негативно позначається на на­вчальній діяльності школярів і рівні їх навчальних досягнень;
  • учителі нечасто використовують форми роботи, пов’язані із застосуван­ням самостійних, проблемних, творчих завдань, які заохочують учнів до пізнавальної активності;
  • серйозною проблемою є те, що чималий відсоток учнів 9-х класів не вміє планувати свою роботу, хоча в цьому віці така діяльність вже має бути сформована;
  • найбільш вразливою категорією в емоційній та мотиваційній сферах виявляються учні із середнім рівнем навчальних досягнень» [1].

Таким чином, проведений аналіз показує, що відсутня комплексність у навчально-виховному процесі, що обумовлює відсутність у загальній масі учнів 9-го класу сформованих життєвих компетентностей, що ще раз під­тверджує нагальну необхідність переходу від передачі знань до формування в учнів узагальнених, предметно-спеціалізованих академічних та професій­них компетентностей.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>