1.4. Оцінка рівня математичної та комп’ютерної підготовки школярів

 Результати аналізу достатньо конструктивні, оскільки формують напрями вдосконалення математичної підготовки у середній школі. На жаль, автори дослідження не ставили перед собою завдання визначити ступінь розуміння учнями сутності формальних математичних процедур та сформованості у них здатності використовувати отримані знання для вирішення практичних, ре­альних завдань.

На глибоке переконання автора цього дослідження, якраз формування цього «розуміння» і цієї «здатності» є одним з головних завдань викладання математики, оскільки «формально-оперативні» вміння виконувати ті чи інші математичні перетворення, вміння виражати одну змінну через інші і тому подібні вміння дуже важливі й вони дійсно визначають рівень математичної грамотності. Але малоймовірно те, що сліпе виконання дій може зацікавити учнів математикою. Викладання математики потрібно так вибудовувати і так­тично, і методично і так формулювати текстові задачі, щоб учень відчував її корисність у житті, щоб вона йому була цікавою. Для цього потрібно спряму­вати весь навчально-виховний процес на кінцевий результат – формування в учнів здатності використовувати отримані знання у своєму житті.

Можливо, коли автори моніторингового дослідження робили висновок про невміння учнів вирішувати текстові задачі, вони мали на увазі якраз їхнє не­вміння використовувати отримані математичні знання для вирішення задач, що наповнені реальним, практичним змістом. Якщо це так, тоді результати цього моніторингу підтверджують необхідність кардинальної зміни методики викладання математики та змісту завдань для діагностики ступеня її засвоєн­ня учнями.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>