1.4. Оцінка рівня математичної та комп’ютерної підготовки школярів

На фоні таких результатів дуже не переконливо виглядають оцінки, що виставлені шкільними вчителями в атестати про повну загальну середню осві­ту. Наявна стійка тенденція до відхилення фактичного розподілу оцінок від нормального закону, що є очевидним фактом протягом останніх двох років – 2010 р. та 2011 р. (рис. 1.18, 1.19). Інакше кажучи, об’єктивність оцінювання результатів навчання у сфері інформатики дуже сумнівна, що тільки підтвер­джує висновки попередніх розділів даної роботи.

Кількість абітурієнтів, яка досліджувалась у 2010 р., дорівнювала 785 осіб. Обчислені статистичні характеристики такі: середній бал з інформатики в атестатах цих абітурієнтів дорівнював 9,4382; середнє квадратичне від­хилення балів – 1,8364. Перевірка близькості закону розподілу балів з ін­форматики в атестатах абітурієнтів до нормального закону була здійснена за допомогою критерію Колмогорова-Смірнова. Так, обчислене значення λ = 5,006 > 1,63 свідчить, що закон розподілу балів з інформатики в атестатах абітурієнтів далекий від нормального. Таким чином, зовнішній вигляд емпі­ричних та теоретичних кривих розподілу і значення критерію Колмогорова-Смірнова демонструють, що оцінювання знань з інформатики в школі було явно завищене і йдеться про суттєве порушення об’єктивності оцінювання результа­тів навчання шкільними вчителями.

Рис. 1.18. Розподіл балів з інформатики в атестатах абітурієнтів ХНЕУ у 2010 р.

Рис. 1.19. Розподіл балів за результатами компетентностей, які сформовані у процесі вивчення дисципліни «Інформатика» у першокурсників ХНЕУ у 2010 р.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>