1.4. Оцінка рівня математичної та комп’ютерної підготовки школярів

Оцінка рівня математичної та комп'ютерної підготовки школярівПідтверджено, що незалежно від типів та форм власності середні навчальні заклади мають одну загальну рису – значне завищення оцінок державної під­сумкової атестації порівняно з контрольними моніторинговими оцінками.

Показано, що рівень математичної та комп’ютерної підготовки школярів визначає об’єктивну необхідність введення в університеті у першому семе­стрі додаткових занять з метою забезпечення можливості всім студентам у повній мірі вивчати дисципліни з навчальних планів бакалаврів.

У цілому оцінювання успіхів учнів 4-х і 8-х класів у рамках міжнародної програми TIMSS підтвердило існування проблем в українській середній освіті. Їх вирішення особливо важливе з огляду на те, що Україна взяла курс на по­будову суспільства, яке базується на економіці знань.

Для виявлення конкретних проблем Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України проводяться дослідження результатів зовнішнього незалеж­ного оцінювання (ЗНО), яке запроваджене в країні як підсумкове оцінювання знань випускників шкіл та основний критерій прийому до вищих навчальних закладів. Однак детальний аналіз можна зробити тільки на основі конкретного соціологічного дослідження. Знаменним прикладом для наслідування у регі­онах є Рішення Київської міської ради від 28 грудня 2006 року № 544/601 щодо створення Центру моніторингу столичної освіти (надалі – Центр) з метою проведення моніторингових досліджень якості середньої освіти. У 2007 році цей Центр провів дослідження якості математичної освіти учнів 9-х класів м. Києва і підготував Аналітичний звіт моніторингового дослідження якості математичної освіти учнів 9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва [1].

На погляд автора, незважаючи на те, що була розглянута тільки матема­тична освіта і тільки у столиці, отримані результати у достатній мірі пока­зують ті конкретні проблеми, які потребують негайного вирішення в цілому у всій системі середньої освіти України.

«У дослідженні рівня математичної освіти взяли участь 23 599 дев’ятикласників. За віковим складом понад дві третіх учасників дослідження (78 %) народилися в 1992 році і мали повних 15 років, 19 % учнів народилися у 1990 – 1991 роках, а 3 % – у 1993 році.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>