1.3. Оцінка середньої освіти України закордонними інституціями

Вважається, що чим більше годин відведено на вивчення предметів, тим кращими повинні бути результати. У навчальних планах для 12-річної школи збільшено кількість годин на вивчення природничо-математичних дисциплін. Водночас результати міжнародного порівняльного дослідження TIMSS, де у 2007 році «вперше взяла участь Україна, дають підстави зробити висновок, що вплив кількості годин, відведених на вивчення предмета, на навчальні до­сягнення учнів має досить опосередкований характер. Найкращі результати з математики і природничих дисциплін показують, як правило, школярі Сінга­пуру, Тайваню, Кореї та Угорщини, а кількість годин, що відведені на вивчення цих предметів, у них або приблизно така ж, або менша, ніж у нас (табл. 1.5).

Звідси випливає, що слід зосередитися на ефективності використання на­вчального часу, а не на формальному його збільшенні» [49].

Під ефективністю використання навчального часу різні фахівці розуміють неоднакові поняття. З точки зору автора, ця ефективність має вимірюватися не кількістю знань, що учень може переказати за визначений термін, а вимі­ром тих знань, які він зрозумів через його здатність їх використовувати. Інак­ше кажучи, чим швидше ми перейдемо від трансферту знань викладача учню до формування в нього здатності і бажання їх застосовувати, тим ефективніше буде використано навчальний час.

Таблиця 1.5

Кількість годин, що відведені на вивчення математики та природничих дисциплін, у різних країнах світу

Країна Кількість годин, що відведені на вивчення математики % щодо всіх предметів 8 класу Кількість годин, що відведені на вивчення природничих дисциплін % щодо всіх предметів 8 класу
Україна 140 14 262 26
Сінгапур 126 15 119 14
Корея 118 11 117 11
Тайвань 126 9 123 9
Угорщина 117 13 260 28

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>