Фінансова підтримка проекту TIMSS-2007 здійснювалася Національним центром освітньої статистики департаменту освіти США, Національним науковим фондом США, Світовим банком, Програмою розвитку ООН і країнами – учасницями проекту.
Проект TIMSS адмініструється Міжнародним дослідницьким центром, що розташований у Бостонському університеті (США). З результатами дослідження TIMSS можна ознайомитися на сайті Бостонського коледжу [61].
У 2007 році школярі 4-х і 8-х класів України вперше стали учасниками Міжнародного дослідження якості природничо-математичної освіти – TIMSS. Метою цього дослідження є здійснення порівняльного оцінювання стану природничо-математичної освіти у початковій і основній школах.
«Усього у дослідженні взяло участь майже 425 тис. учнів, із них в Україні – 4498 учнів 4-х класів та 4527 учнів 8-х класів із 149 шкіл. За результатами всіх країн-учасниць розраховувався середній міжнародний бал, що для цього дослідження становив 500 балів.
Результати з математики такі: 4-й клас – Україна із середнім міжнародним балом 469 розміщується на 26 місці; 8-й клас – із середнім балом 462 – на 25 місці. Результат України можна порівняти з результатами Румунії (461 бал), Ізраїлю (463 бали), Болгарії (464 бали), Кіпру (461 бал) і Норвегії (469 балів). Результати з природознавства такі: 4-й клас – Україна із середнім балом 474 розміщується на 26 місці; 8-й клас – із середнім балом 485 – на 19 місці. Результат України можна порівняти з результатами Йорданії (482 бали), Норвегії (487 балів) і Вірменії (488 балів).
Україна вперше брала участь у міжнародному дослідженні, практичного досвіду не мали ані організатори дослідження, ані його учасники. Серед 14 країн-дебютантів кращі, ніж в України, результати показали дві країни – Данія (4-й клас) і Німеччина (4-й клас). На відміну від Гонконгу, Великої Британії, США, Литви, Шотландії, Сербії, Ізраїлю, Грузії, Марокко, Україною, за оцінкою міжнародних експертів, не були порушені правила щодо вибірки шкіл – учасниць дослідження» [51].
Зміст завдань дослідження на дві третини відрізнявся від змісту українських навчальних програм. Українські школярі 4-х класів добре справилися із завданнями з природознавства на перевірку та відтворення знань. Найскладнішими для них виявилися завдання на порівняння об’єктів і установлення між- предметних зв’язків. Натомість 80 % учнів початкової школи виявили здатність до використання основних математичних знань у нескладних ситуаціях та вміння інтерпретувати дані. При цьому третина учнів змогла виконати завдання на застосування набутих теоретичних знань і вмінь до реальних ситуацій, характерних для повсякденного життя.
«Українські школярі 8-х класів справилися з математичними завданнями на перевірку та застосування знань у стандартних ситуаціях. Задачі, що мали звичне для учнів формулювання, розв’язали 45 – 77,8 % учнів. Аналіз виконання завдань із природничих дисциплін показує, що учні 8-х класів успішно впоралися із завданнями на відтворення знань. Найскладнішими для восьмикласників виявилися завдання, що потребували застосовування теоретичних знань у практичній діяльності, порівняння та класифікації об’єктів, на розуміння природи як цілісної системи. Вони виявили низький рівень сформованості комунікативних та загальнонавчальних вмінь, особливо сформованості вміння опрацьовувати різні джерела інформації» [47].