1.3. Оцінка середньої освіти України закордонними інституціями

Оцінка середньої освіти України закордонними інституціямиКонстатується, що високі досягнення окремих українських школярів у міжна­родних змаганнях свідчать про значний потенціал нашої творчої молоді. По­ряд із цим спрямованість нашої масової шкільної освіти на запам’ятовування великої кількості знань, а не на їх розуміння та формування в учнів здатності їх використовувати при вирішенні життєвих та спеціальних завдань обумовлює відносно слабкі показники в міжнародному моніторингу в рамках TIMSS. Спра­ва навіть не в цих показниках, а в тому, що наші школярі не готові до застосу­вання знань, і тому вони не відчувають їхню необхідність у своєму житті.

З метою оцінки свого місця у світовому освітянському просторі Україна почала брати участь у міжнародних програмах моніторингу рівня освіти в різних країнах світу.

Наразі продовжує функціонувати програма ТІМSS, назва якої є абревіатурою від Trends in International Mathematics and Science Studies, що перекладається як тенденції в міжнародній математичній та природничій освіті.

ТІМSS – проект Міжнародної асоціації вимірювань навчальних досягнень ІЕА (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement), секретаріат якої знаходиться у Голландії (м. Амстердам), а центр обробки даних – у Німеччині (м. Гамбург). Предметом досліджень ІЕА є навчання школярів різних вікових категорій, а саме його цілі та програми, за якими навчають як в окремих країнах, так і в міжнародному освітянському просторі.

Відповідно до проекту ТІМSS, починаючи з 1995 року, кожні чотири роки проводяться вимірювання якості навчання математиці та природничим дисциплінам учнів 4-х і 8-х класів навчальних закладів різних країн.

ТІМSS аналізує результати оцінювання навчальних досягнень школярів, а також дані про зміст програм, якість підручників, рівень підготовки вчителів, застосування інноваційних технологій навчання тощо з метою оцінки якості математичної та природничої освіти в початковій та основній школах, виявлення динаміки результатів за роками (1995, 1999, 2003, 2007…) та факторів, що дають змогу пояснити відмінності в результатах.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>