1.2. Кількісна оцінка привабливості вищих навчальних закладів України

Крок 3 . На цьому кроці здійснюється класифікація вихідної сукупності ВНЗ України на однорідні групи. Як міра подібності використовується евклідова відстань c(z j , z k ) , яка обчислюється за формулою:

Крок 3. Евклідова відстань

Після визначення відстані між усіма об’єктами даної сукупності буде отримана матриця відстаней:

Крок 3. Матриця відстаней

Крок 4 . Метою даного кроку є формування значення еталонного об’єкта. Для одномірного випадку таке порівняння, проведене для одного показника, очевид­не. Для багатовимірного випадку, тобто коли кожний об’єкт матриці вихідних даних розглядається як точка в n -вимірному просторі показників, необхідно визначити координати точки-еталона, що потребує групування показників на стимулятори і дестимулятори. До стимуляторів відносяться показники, які по­зитивно впливають на процес, що аналізується, показникам-дестимуляторам притаманні протилежні властивості.

У даному дослідженні слід вважати всі показники стимуляторами, тобто зростання значення визначених показників приводить до підвищення при­вабливості ВНЗ у прийомній кампанії. Тому при формуванні точки-еталона ( Р 0 ) серед показників-стимуляторів вибираються максимальні значення з їх загальної кількості, тобто:

 

Крок 4. Формування точки-еталона

де J – множина показників-стимуляторів.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>