1.1. Прогнозування динаміки кількісних показників системи освіти України

В умовах значного скорочення контингенту учнів ЗНЗ (див. рис. 1.2 ) система навчання дітей може бути організована згідно з такими моделями.

Модель І . З огляду на розташування населених пунктів району та кількість учнів у розрізі класів необхідне формування вузлових шкіл, куди будуть привозити дітей і вчителів зранку й відвозити по домівках ввечері після занять. Така модель має свої чіткі взаємозалежні кількісні характеристики:

  • кількість дітей, які потребують трансферту;
  • кількість вчителів, що відповідає кількості учнів;
  • загальна відстань, яку має проїхати транспорт;
  • час, що необхідний для доставки учнів та вчителів;
  • кількість транспортних одиниць, що необхідна для трансферту;
  • кількість пального для забезпечення доставки учнів та вчителів;
  • кількість водіїв;
  • кількість механіків, які обслуговують автотранспорт;
  • кількість медичних працівників для перевірки стану здоров’я водіїв перед рейсом;
  • сума коштів на ремонт та технічне обслуговування транспорту;
  • кількість іншого персоналу, що обслуговує транспорт, у тому числі керівників, інженерів та економістів.

Перелічені кількісні характеристики мають бути внормованими, що потребує професійного підходу, оскільки будь-яке починання може бути зруйноване, якщо транспортна система не буде збалансована. Наприклад, якщо кількість учнів, відстань, яку слід подолати, і кількість транспортних засобів перебувають у такому співвідношенні, що зранку необхідно витрачати три години на підвезення учнів, а ввечері стільки ж на розвезення по домівках, то така система не може вважатися ефективною, оскільки забирає у вчителів та учнів кожен день по шість годин на дорогу.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>