1.1. Прогнозування динаміки кількісних показників системи освіти України

 Для розуміння процесів розвитку системи освіти України доцільно порівняти динаміку кількості першокурсників та випускників ВНЗ.

За даними стовпців 3, 4 табл. 1.3 побудовані графіки кількості студентів, що вступили до ВНЗ (вісь абсцис А), та кількості випускників ВНЗ (вісь абсцис В) ( рис. 1.4 ).

Аналіз графіків на рис. 1.4 показує, що, як правило, кількість випускників перевищує кількість прийнятих на перший курс студентів. Таке співвідношення пояснюється тим, що структура підготовки фахівців у розрізі спеціальностей не відповідає потребам суспільства і люди змушені отримувати другу вищу освіту за іншою спеціальністю, яка у відповідний проміжок часу більш необхідна суспільству і затребувана на ринку праці. При цьому особливість статистичної звітності полягає в тому, що ВНЗ звітують про тих, хто вступив на перший курс, за станом на перше вересня, тоді як зарахування до ВНЗ на отримання другої вищої освіти може здійснюватися впродовж усього навчального року.

Таблиця 1.3

Фактичні дані по контингенту студентів ВНЗ [ 52 ]

Роки Кількість студентів у ВНЗ ІІІ – IV рівнів акредитації, тис. осіб Прийнято студентів до ВНЗ ІІІ – IV рівнів акредитації, тис. осіб Випущено фахівців ВНЗ ІІІ – IV рівнів акредитації, тис. осіб
1990 881,3 174,5 136,9
1991 876,2 173,7 137
1992 855,9 170,4 144,1
1993 829,2 170 153,5
1994 888,5 198 149
1995 922,8 206,8 147,9
1996 976,9 221,5 155,7
1997 1110 264,7 186,7
1998 1210,3 290,1 214,3
1999 1285,4 300,4 240,3
2000 1402,9 346,4 273,6
2001 1548 387,1 312,8
2002 1686,9 408,6 356,7
2003 1843,8 432,5 416,6
2004 2026,7 475,2 316,2
2005 2203,8 503 372,4
2006 2318,6 507,7 413,6
2007 2372,5 491,2 468,4
2008 2364,5 425,2 505,2
2009 2245,2 370,5 527,3
2010 2129,8 392 543,7

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>