Додаток Н

Відповідно до даних, поданих у Звіті Центру зовнішнього оцінювання, у перший прохідний рейтинговий інтервал з балами [100 – 120] потрапило 24,2 % учасників ЗНО з математики.

Це розходження з теоретичними розрахунками можна пояснити тим, що учні і під час угадування часто роблять помилки через недбалість та невміння заповнювати бланки відповідей.

Тобто ймовірність подолати прохідний поріг й набрати найнижчу рейтингову оцінку від 100 до 120 балів для абітурієнта, який зовсім не знає математики, дорівнює 28,3 %.

Аналіз виконаний на основі застосування інструментів математичної статистики

З метою визначення ймовірності вгадування прохідного бала з ЗНО з математики абітурієнтом, який має дуже низький рівень знань, було проведено такий експеримент. Студентам 1 и 2 курсів було запропоновано пройти тест із математики, який використовувався для визначення рівня знань абітурієнтів у 2016 році. Експеримент складався з двох частин. На першому етапі студенти повинні були пройти тест «всліпу», не читаючи умови завдання, тобто проти номеру кожного питання поставити одну з літер: А, Б, В, Г або Д. Це стосується всіх завдань 1 – 24. На другому етапі експерименту студенти мали можливість ознайомитись з умовами завдань тесту, однак для відповідей на всі питання було відведено лише 15 хвилин, тобто часу для проведення розрахунків не було. Отже, передбачалось, що студент знов відповідає навмання. У процесі експерименту для кожного студента визначалась кількість правильних відповідей, що були надані на питання тесту (емпірична частота). Ці данні порівнювались із результатами теоретичних розрахунків (теоретичні частоти), які проводились у припущенні, що ймовірності вибору кожної з п’яти літер в якості відповіді є однаковими і не залежать від того, яка літера була вибрана як відповідь на попереднє питання.

В експерименті брали участь 112 студентів, вибіркова сукупність була репрезентативною.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>