5.1. Загальні положення

Без практичної реалізації студентоцентрованого підходу університет не має майбутнього. Студент має стати рівноправним учасником навчального процесу з реальною можливістю здійснювати навчально-пізнавальну діяльність за індивідуальною траєкторією з урахуванням своїх здібностей та бачення майбутньої діяльності.

5. Одним із головних принципом Magna Charta Universitatum є поєднання наукової та навчальної роботи. Якщо в університеті не проводяться наукові дослідження, то викладачі починають виконувати роль гучномовців з переказу застарілого контенту. У таких умовах якісно виконати місію університету неможливо, адже потрібно сформувати у студентів здатність синтезувати нові знання, а не тільки використовувати вже існуючі. Викладач, що сам не займається науковою роботою має не багато шансів навчити студента проводити наукові дослідження.

Удосконалення наукової і науково-технічної роботи має проводитися не тільки в напрямі пошуку талановитих вчених, а і в напрямі пошуку конкретних замовників серед зовнішніх стейкхолдерів. Виконання цієї роботи під замовлення з додатковим фінансуванням значно підвищує якість цієї роботи та скорочує терміні її виконання. Крім того, імплементація результатів досліджень у контент навчальних дисциплін та зміст курсових і дипломних проектів значно підвищує привабливість випускників для роботодавців.

Реальна оцінка якості цієї роботи здійснюється через оприлюднення результатів наукових досліджень у провідних наукових виданнях та обсягами фінансування.

6. Реалізація візії університету в прийнятому формулюванні неможлива без широкої інтеграції у світовий освітньо-науковий простір. Найбільш прийнятний шлях у цьому напрямі – потужна мобільність як здобувачів вищої освіти, науково-педагогічних працівників, так і працівників менеджменту університету. У сучасних умовах, коли фінансові можливості нашої країни суттєво обмежені, важливу роль відіграють міжнародні програми, які фінансуються Євросоюзом, Сполученими Штатами Америки та різними не урядовими фондами на кшталт Асоціації Франкофонних університетів. Щоб отримати фінансування в межах подібних міжнародних програм, потрібно прикласти творчі зусилля під час підготовки запитів, оскільки таку можливість отримують університети на конкурсних засадах.

Але також потрібно організовувати реальну допомогу як здобувачам, так і працівникам університету у вивченні іноземної мови. Як правило, знання іноземної мови є однією з головних умов отримання фінансування.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>