5.1. Загальні положення

Університетська спільнота Харківського національного економічного університету ім. С. Кузнеця у своїй стратегії розвитку до 2017 року прийняла наступну трактовку своєї візії (бачення).

«Університет, реалізуючи свою місію, прагне покращення світу для сучасного та майбутніх поколінь».

У сучасній літературі залежно від галузі знань, до якої належить твір, по різному визначають місію організації. Наприклад у Великому тлумачному словнику дається наступне визначення: «місію англ. mission statement, також місія – об’єднавча ідея, яка допомагає розставити пріоритети, сприяє розвитку всередині організації та допомагає з’ясувати стратегію розвитку. Заява про місію допомагає спрямувати зусилля всіх членів організації в єдине русло і пояснити їм спільні завдання, філософію компанії і її майбутнє» [1].

В економічні літературі дається наступне визначення цієї категорії: «Місія організації – це сукупність загальних установок і принципів, що визначають призначення та роль організації в суспільстві, взаємовідносини з іншими соціально-економічними суб’єктами. Місія організації – це основна загальна мета організації, чітко виражена причина її існування, її призначення [26].

У додатку Я подано приклади формулювання візій та місій провідних університетів світу.

Зазвичай сам тип організації окреслює в загальних рисах свою місію. Більш того, потрібно констатувати, що у випадку невідповідності місії самій природі організації, її розвиток може бути успішним тільки на короткому проміжку часу. Така організація не має майбутнього.

Наприклад, якщо місією дитячого садочка є забезпечення матеріального благополуччя директора або персоналу загалом, то у нього не буде майбутнього, хоча на короткому проміжку часу він зможе існувати.

Якщо кредитна установа буде мати своєю місією виховання клієнтів, то її процвітання також під великим сумнівом.

Отже, університет як науково-освітня організація має займатися науковою, навчальною, виховною роботою. Він не є комерційною організацією, його метою і тим, більше місією не може бути заробляння коштів. Тому переведення університетів у категорію організацій, що на комерційній основі надають освітньо-наукові послуги не відповідає їхній природі і не має майбутнього.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>