5.1. Загальні положення

Процитовані фундаментальні положення та принципи діяльності університетів, що викладені у Magna Charta Universitatum складають основу для розроблення і реалізації власних стратегій розвитку кожного університету.

Сучасний категоріальний апарат передбачає формулювання кожним університетом власних трактовок: Візії (бачення), місії, корпоративних цінностей, стратегічних цілей, операційних цілей, показників результативності, поточних та стратегічних завдань.

Найбільш близькою автору є думка Е. Мальцева про те, що «візія – це мрія. Це бажаний власний образ у майбутньому…» [20].

У навчальній літературі існує декілька трактувань поняття «візія», або українською мовою «бачення». Наприклад: «Бачення підприємства – найбільш загальний орієнтир у діяльності підприємства, що дозволяє сформувати гіпотетичну (ідеальну) форму його майбутнього існування і стану, який може бути досягнуто за найсприятливіших обставин. Бачення є хорошим засобом мотивації персоналу підприємства та інвесторів, створить відчуття перспективи в діяльності підприємства, визначає рівень домагань у процесі стратегічного планування» [26].

Щодо університету пропонується наступна версія. Візія – бачення власної ролі університету у світі, свого місця в цивілізаційному (соціокультурному) розвитку людства.

Бажано аби візія університету хоча б частково співпадала з візією людей, які в ньому працюють. Було б дуже ефективно аби кожний член університетського колективу усвідомлював свою роль у формуванні майбутнього людства. Осмислена візія кожного члена колективу безпосередньо впливає на результат діяльності університету загалом. Бажано переключити устремління членів колективу через візію на глобальні цілі функціонування університету.

Запалити в душі кожного бажання працювати на майбутнє людства майже неможливо. Особливо це дуже непросто зробити в умовах, коли на очах відбувається суттєве розшарування суспільства за майновими ознаками. Однак, як показує практика, в будь-якому колективі є частка людей, які дійсно працюють не тільки за гроші, а і за ідею. Вони вбачають успіхи університету своїми успіхами, а поразки – своїми поразками. Такі люди є золотим фондом, безцінним ресурсом, рушійною силою розвитку університету. Вони працюють на майбутнє, на те що залишиться після того, коли нас всіх вже не буде на цьому світі.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>