4.2. Кластеризація ЗВО

Кластеризація ЗВО може здійснюватися за різними ознаками, серед яких особливе місце займає «привабливість для вступників та їхніх родичів». Особливість і важливість такої кластеризації полягає в тому, що вона є потужним інструментом менеджменту ЗВО для формування такого іміджу, який забезпечує стабільний набір кращих студентів.

Привабливість ЗВО для абітурієнтів та їхніх батьків як деякий якісний показник може бути оцінений низкою кількісних показників:

Показник перший – середній бал сертифікатів ЗНО. Цей показник базується на самооцінці – з більш високими балами абітурієнти йдуть навчатися до ЗВО, на їхню думку, більш престижні або більш привабливі. Отже, середній бал сертифікатів ЗНО є певною мірою якості контингенту студентів.

Другий показник – середній бал атестатів про повну загальну середню освіту. З більш високими балами абітурієнти також йдуть навчатися до більш престижних або більш привабливих ЗВО, і цей показник також є мірою якості контингенту студентів.

Третім показником є кількість поданих заяв до даного ЗВО. Це величина показова, оскільки абітурієнти та їхні батьки подають документи для вступу до тих ЗВО, які, на їхню думку та думку їхніх знайомих, дають більш якісну освіту. Хоча реально, з точки зору економіки вражень, ними рухає уявна можливість самовизначення, самовираження та самоствердження в обраному ЗВО.

За новими умовами прийому до ЗВО, абітурієнт має право подавати сім заяв на чотири спеціальності в різні заклади вищої освіти, тому цей показник відображає суб’єктивну точку зору деякої частини населення. І ця точка зору складається як із власного погляду, так і з погляду знайомих і сусідів, під впливом засобів масової інформації (ЗМІ).

Четвертий показник – це показник кількості студентів, які зараховані на перший курс. Тобто тих абітурієнтів, які, незважаючи на вартість навчання і на те, що не всі були зараховані на бюджетну форму навчання, залишилися вірними своєму вибору і пішли навчатися саме у певний ЗВО. Цей показник, крім усього іншого, характеризує ЗВО з точки зору кількості студентів, які в ньому навчаються.

П’ятий показник – це співвідношення студентів, які зараховані на перший курс на контрактну форму навчання, та студентів, які зараховані на бюджетну форму навчання. Це дуже важливий показник привабливості ЗВО, оскільки він демонструє, що, навіть якщо абітурієнт за попереднім зарахуванням не був зарахований на бюджетну форму навчання, він подає оригінали документів на контрактну форму навчання до цього ж ЗВО, а не до іншого, де його могли б зарахувати на бюджетну форму навчання. У 2019/2020 навч. році 13 % вступників відмовилися від бюджетних місць. Вони пішли навчатися у ЗВО, які з їхньої точки зору більш привабливі для них. Абсолютна більшість цих відмов стосувалася заяв саме з шостим та сьомим пріоритетом [34].

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>