4.1. Класифікація систем рейтингування

Цей рейтинг будується з диференціацією за спеціальностями, тому для вітчизняних абітурієнтів він дуже інформативним, особливо для тих, хто своїм головним мотивом отримання вищої освіти вважає отримання професійної підготовки та хорошої роботи.

Для університетів із низьким рейтингом ця інформація є стимулом значного підсилення рівня співпраці з роботодавцями з акцентом на узгодження переліку професійних компетентностей, що формуються у студентів.

Для міністерств і відомств – це матеріал для мотивації розроблення змін до законодавства щодо стимулювання та заохочення бізнесу до вкладання коштів у підготовку власних кадрів із вищою освітою.

Для найвищого рівня користувачів цей рейтинг мало що додає до попередніх.

Рейтинг ЗВО України, що складався МОН до 2015 року. Діяльність ЗВО оцінювалась за допомогою глобального критерію рейтингу (ГКР), який є зваженою сумою наступних індексів: міжнародної активності; якості контингенту студентів; якості науково-педагогічного персоналу; якості НДДКР; ресурсного забезпечення. До переліку чеснот цього рейтингу необхідно віднести його комплексність. Він базується на показниках, які зазвичай є у звітності, легко перевіряються і описують всі сторони діяльності ЗВО. Він диференційований за галузями і має чіткий та прозорий алгоритм розрахунку. Цей рейтинг, головним чином, оцінює науково-навчальний процес, а не результат, що наразі відповідає світовому тренду в акредитації освітніх програм різних рівнів.

Абітурієнти матимуть можливість оцінити всі сторони діяльності університетів і обирати найбільш пріоритетний з урахування своїх вимог до навчального процесу, якості науково-педагогічного складу тощо.

Менеджмент університетів у цьому рейтингу мають потужний інструмент оперативного та поточного управління, оскільки він дає за даним ЗВО відхилення від середнього значення кожного показника як за спорідненими та і за всіма університетами країни. Отже, менеджмент університету може корегувати свою роботу в напрямі підтягування показників, які є нижче середніх до відповідного рівня.

Для міністерств і відомств результати цього рейтингу за рахунок його комплексності можуть бути базою для аналізу причин успіхів та невдач тих чи інших університетів у інших вітчизняних і міжнародних рейтингах.

Для найвищого рівня користувачів цей рейтинг мало що додає до попередніх.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>