3.2. Проблеми координації взаємодії фізичних осіб, суб’єктів господарювання і держави у фінансуванні вищої освіти

Адміністративними та організаційними методами це зробити неможливо. Необхідно створити такі умови, за яких суб’єктам господарювання було б вигідно вкладати кошти в освіту та науку. Для цього потрібно внести зміни до Податкового кодексу та низки інших підзаконних актів.

В умовах нестачі бюджетних коштів на вищу освіту запровадження податкових важелів для зацікавленості СГ у фінансуванні підготовки фахівців є об’єктивною необхідністю. Пропозиції університету надані в додатку Т.

Перші кроки вже зроблено. І згідно із чинним законодавством витрати на підготовку власного персоналу належать до валових витрат. Однак, як показує практика, така мотивація недостатня для того, щоб масово включити капітал СГ у процес підготовки кадрів.

Участь держави у фінансуванні отримання вищої освіти студентом за спеціальностями, в яких зацікавлені дві сторони (і держава, і студент), формально регламентована через надання пільгових кредитів студенту. Однак наразі діє напрочуд дивна система, яка передбачає начебто кредитування студента за рахунок загального фонду Бюджету. Водночас організація надання кредиту та відповідальність за його повернення покладається на ЗВО, хоча в Україні функціонують державні банки.

Загально відомо, що будь-який банк має власний підрозділ, який займається відслідковуванням процесу погашення кредитів. Вони мають відповідний досвід, систему інформаційної підтримки, навчений персонал і врешті-решт можливість списання на збитки, кредитів, які неможливо повернути. Нічого подібного ЗВО не мають у силу свого статусу бюджетної неприбуткової установи, але працівники бухгалтерії змушені займатися цією неприйнятною для них справою.

ХНЕУ ім. С. Кузнеця наполегливо упродовж останніх десяти років пропонував МОН України розроблені нашими вченими пропозиції з урегулювання цієї проблеми, але рішення так і не було прийнято.

Таким чином можливе урегулювання проблеми кредитування студентів для навчання.

Підсумовуючи результати дослідження щодо управління фінансуванням процесів функціонування і розвитку закладів вищої освіти, можливо запропонувати такі управлінські заходи: створення на рівні державного управління умов із пільгового оподаткування суб’єктів підприємництва, які фінансують підготовку спеціалістів, необхідних для забезпечення успішності власної діяльності; цільовим призначенням надавати таким структурам пільгові кредити для оплати навчання майбутніх фахівців; посилювати розповсюдження такої форми навчання, як дуальна освіта, що сприятиме зацікавленості суб’єктів підприємництва в налагодженні щільних взаємозв’язків із закладами вищої освіти та виділення першими в перспективі фінансових ресурсів для підготовки студентів, які позитивно зарекомендували себе в процесі роботи на підприємствах; надання пільгових кредитів студентам із відповідальністю останніх за їх повернення, що доцільно покласти на державні банківські установи. Розповсюдження інструментів оподаткування і кредитування розширить можливості акумулювання закладами вищої освіти фінансових ресурсів з альтернативних державним джерел та підвищить якість надання освітніх послуг згідно з потребами підприємців, бажаннями майбутніх фахівців та можливостями освітніх установ.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>